onsdag 7 september 2011

Lite virkat

När jag var liten älskade jag att pyssla och fixa med det mesta, jag var nog ganska så påhittig också för på något sätt så har jag lärt mig att virka utan att någon har lärt mig hur man ska göra, klurade liksom ut det på egen hand. Mina alster från barndommen är, kanske just därför, långt ifrån perfekta och vad gör väl det egentligen? Men jag vet att det störde mig otroligt mycket att det inte blev så som jag i huvudet hade bestämt att det skulle bli! I olika perioder har jag sedan tagit upp det där intresset för att virka och försökt mig på att knåpa ihop något fint. Det har oftast slutat med att jag åter igen blivit frustrerad över att det inte blivit så bra som jag velat eller att det gått för långsamt och då tagit för lång tid att få fram ett resultat, för är det något jag gillar så är det snabba resultat. Men nu har jag äntligen haft lite mer tålamod och dessutom fått lite virktips från min kära mormor Bibbi. Är så glad över att hon finns och vill dela med sig av sina kunskaper! Här kommer iallafall lite bilder på några av de projekt som jag faktiskt lyckats avsluta och dessutom blivit ganska nöjd med!

Den här lilla fulsöta nallen var jag bara tvungen att prova om jag kunde virka! Hittade mönstret till den hos Drops, men jag har kanske inte gjort exakt som det stod i beskrivningen...


Sen tyckte ju Elin att nallen skulle ha en liten kofta också så klart!


Mönstret till denna lilla figur har jag hittat i en bok som heter "Virka amigurumi" av Mia Bengtson, blev inspirerad att prova detta av en vän som virkat flera av hennes små söta figurer.


Denna mössa satt jag och virkade till "Bäbis" när vi fortfarande inte hade träffat vår lille Albin än, det var faktiskt kvällen innan han kom! Tyvärr har han aldrig använt den, bara provat, men Elin använder den flitigt till sina dockor! Mönstret har jag hittat på själv.



Denna mössa har jag också hittat på själv, blev helt ok, lite liten bara så jag har töjt ganska rejält i den!


Lyckades få till ett E på Elins mössa! Även till denna har jag hittat på mönstret själv.



Hoppas verkligen att jag kommer att slutföra några fler projekt snart, har både en filt och någon liten figur på g. Vem vet, det kanske kommer fler bilder om ett tag!

3 kommentarer:

  1. vilken härlig blogg du har och vilken hejjare du är på att virka!! ser fram emot att följa dig här på bloggen och hoppas vi ses IRL också ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. e men hejsan! visste inte att du bloggar ;) ! men det är en väldigt fin blogg, och d e ju total grym på att virka! :O :D
    // Ronja

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni! Man ska inte syna allt för mycket på nära håll bara... =)

    Viktoria: jag hoppas också att vi kan ses snart igen!

    Kram!

    SvaraRadera