söndag 18 september 2011

Lycka!

Ljuvliga dofter sprider sig i mitt kök! Att gå här i köket och känna alla dessa härliga dofter är nästan bättre än att äta all den goda maten och det nybakade! Fast bara nästan... Till min stora lycka har jag idag äntligen lyckats med ett surdegsbak och denna gången utan att fuska med jäst! Doften av nybakat bröd blandas med dem från köttfärssoppan och äpplepajen jag lagade till lite tidigare under dagen. Tänk att man kan känna en sån lycka över att ha skapat något i köket! För det känns faktiskt som att jag har skapat, inte bara tillagat!


Pajen hann jag inte ta något kort på innan vi åt upp den, antar att det var ett gott betyg! Men de härliga svenska äpplena hann jag ta en bild av innan de åkte ner i pajen och det finns inga äpplen som doftar så gott som de svenska och pajen blir ju bara så god!




Här är det då äntligen, mitt surdegsbröd! Denna gången ett ganska grovt med en massa härliga, goa frön i.




1 kommentar: