torsdag 8 september 2011

Storhandling!

Att åka och storhandla kan ju ibland vara förknippat med en hel del jobbiga känslor, massor med människor som bara är i vägen hela tiden, ungar som skriker, själv är man lite småhungrig och grinig, för att inte tala om alla pengar som går åt! Men för mig är det oftast så att jag tycker att det är riktigt härligt att få åka och göra dessa inköp, tycker om känslan av att veta att skåpen är fulla av olika matvaror så att jag kan laga till det mesta som jag får lust till. Som i dag, jag och dottern kunde åka iväg själva och fick en riktigt mysig stund tillsammans där vi hann med att prata om både det ena och det andra. Vi behövde inte trängas med en massa stressade människor utan var där före de flesta andra och butiken var så där härligt maxad med varor. Dessutom fick jag ju inhandla en massa olika mjöl- och grynsorter till alla mina kommande brödbak! Nu har jag laddat upp med ekologiskt vetemjöl och ekologisk honung som jag ska sätta en ny surdegsgrund på. Hoppas, hoppas att det går bättre denna gången!


Nu ska här bakas!

1 kommentar:

  1. Mmm, håller med! Älskar känslan när kyl och skafferi är fullt... Lycka till med surdegen! Det är inte det lättaste... Kram <3

    SvaraRadera