tisdag 17 januari 2012

Det blev stiltje i skrivandet...

Ibland blir det helt enkelt inte som man har tänkt sig och jag kände att jag faktiskt inte hade så mycket tid att lägga på bloggen som jag hade tänkt mig...


Det där med mat och bakning har ju alltid varit ett stort intresse för mig och kanske särskilt just bakning och att sedan då också äta det jag bakat så klart! Socker och kolhydrater i alla dess former har jag alltid varit väldigt glad i och detta har jag funderat ganska mycket kring de senaste åren. Har väl insett att jag, liksom många andra, nog har ett litet sockerberoende som jag kanske borde ta tag i. Finns ju olika sätt att hantera det där men jag har nog alltid varit lite rädd att det ska bli en enda lång pina, att jag ska gå runt och vara galet sötsugen hela tiden och samtidigt veta att jag inte får. Fast så är det ju nästan nu också så vad skulle skillnaden bli egentligen?!

Den senaste tiden har ett par av mina vänner påbörjat en Lchf-diet i syfte att bli av med lite extra bagage så att säga och nu är jag också lite sugen på att prova detta. Inte för att gå ner så mycket i vikt direkt, det behovet är kanske inte så stort även om det inte skulle göra någon skada om ett par kilon råkade försvinna på kuppen...utan snarare för att se vad det kan göra för mitt galna sötsug som jag går omkring med hela tiden! Det hade varit så skönt att bli av med det! Ska fundera ett tag till så får vi se hur det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar