söndag 22 januari 2012

Oj oj oj!

Jag som verkligen trodde att detta med LCHF faktiskt var något för mig...två dagar och jag mår skit! Det började igår, jag trodde nog då att det berodde på att jag sovit så fruktansvärt dåligt då lillkillen krånglat mer än någonsin på natten, och idag finns det inga gränser för hur dåligt jag kan må! Efter frukosten tog jag en dusch och sen kom frukosten i retur om man säger så...blä! Kände igår också att jag redan var fruktansvärt trött på all den feta maten, jag har ju liksom alltid hållt mig på ganska bra avstånd från den.

Det som har varit härligt dessa få dagar är att jag inte haft något sug efter sött alls och jag har inte heller behövt käka en massa mellan måltiderna utan nästan alltid klarat mig utan problem fram till det varit dax att äta igen. Magen mår också bättre, om man bortser från det som hände i morse då, jag är inte alls lika svullen som jag oftast varit då jag vräkt i mig en massa kolhydrater i form av tex mackor.

Om jag nu hade haft en massa övervikt att ta itu med så hade jag säkert stått ut ett tag till, för att jag mår så dåligt beror säkert på omställningen för kroppen, men nu har jag ju inte det så jag känner mig inte så värst taggad faktiskt. Och det där med att bli av med sötsuget har jag faktiskt redan uppnått konstigt nog, under dessa dagar har jag inte varit sugen på något sött alls och då har ändå både man och barn ätit och fikat som vanligt här hemma.

Jag funderar nu på att försöka gå någon slags medelväg istället. Fortsätta att undvika så mycket kolhydrater som passar för mig, potatis, pasta, ris och liknande behöver jag inte alls känner jag, det kan jag lätt ersätta med en massa goa grönsaker, men att införa lite i form av rotfrukter och riktigt grovt bröd bakat på så lite mjöl det bara är möjligt och käka detta med lite restriktioner och massa gott pålägg på. Kanske äta lite frukt, men då inte i de mängder som jag åt förut. Och självklart fortsätta att undvika sötsaker som godis, kakor, läsk mm!

Vi får se hur det går! Fortsättning följer! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar