fredag 20 januari 2012

Första dagen!

Så var första dagen på LCHF-kost nästan avklarad då! Nu ska jag bara klara mig igenom fredagsmysets frestelser också...fast jag är så mätt på ett riktigt behagligt sätt att det nog inte blir så svårt ändå!

Frukosten var nog det som jag fasade mest för faktiskt, käkar alltid mackor i stora lass och älskar det verkligen! Men det gick bra, var riktigt gott tom. Turkisk yoghurt med lite hallon och blåbär och en "macka" utan bröd med sallad, ost, skinka och smör. Lite te och ett glas vatten fick det bli till. I morgon får det bli lite mer yoghurt tror jag, blev lite hungrig framåt 11-tiden.




Till lunch blev det en fantastiskt god omelett med bacon och lite olika grönsaker och självklart var det grädde och ost i omelettsmeten istället för vatten =)






Middagen har jag ingen bild på, det var så gott att jag bara satte mig ner och slukade allt innan jag kom på att jag hade tänkt fota det... Det blev iaf stekt fläskfilé med stekta grönsaker och en smaskig fetaostsås gjord på den riktigt feta cremefraichen till. Så gott! Men jag måste säga att det känns mycker underligt att äta så mycket fett! Det är ju liksom det som jag alltid har undvikit och haft dåligt samvete över att äta. Känns lyxigt att kunna äta allt detta och verkligen njuta av det för fullt! Nu ska jag sjunka ner i soffan med dottern och kolla lite barnprogram innan det är dax att få henne i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar